دانلود درایور پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN

معرفی مختصر پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN

همانطور که در ابتدای این نوشته اشاره شد پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN یک دستگاه 4 کاره است. این دستگاه در کنار پورت اتصال یو اس بی قابلیت اتصال به شبکه را هم دارد. همچنین از قابلیت های پرکاربرد این دستگاه وجود ای دی اف (ADF) می باشد. ADF در واقع مخفف Automatic Document Feeder می باشد که به اصطلاح “تغذیه خودکار اسناد” ترجمه می شود. قسمت ای دی اف زمانی کارایی دارد که شما اسناد زیادی دارید و می خواهید آنها را فکس کرده ، اسکن و یا کپی بگیرید. در این هنگام نیاز نیست که هر کدام از اسناد را یکی یکی روی شیشه اسناد گذاشته و عملیات مورد نظر را انجام دهید. با استفاده از قسمت ای دی اف خود پرینتر این کار را برای شما انجام می دهد.

در وب سایت های فروشگاه این محصول تعریفات زیادی از این دستگاه شده است. اما توصیه اکید وب سایت فیکس هو به شما این است که اگر قصد خرید پرینتر یا اصولا هر دستگاهی را دارید قبل یا بعد از مشورت با فروشنده و کسب اطلاعات در مورد محصول حتما با تعمیرکار محصول مشورت نمایید و از مشکلات آتی دستگاه جویا شوید. البته در این رابطه بزودی مقاله ای تخصصی منتشر خواهیم کرد.

به هر حال پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN از کارتریج شماره MLT-D117S استفاده می کند که این کارتریج نسبتا کارتریج خوبی است و علاوه بر اینک تونر یا پودر زیادی را می گیرد قابلیت بارها شارژ کردن بدون مشکل را دارد. این پرینتر در کنار قابلیت های متعدد و خوبی که دارد معایبی هم دارد که باید به آن توجه داشته باشید. از جمله معایب آن سروصدای آن بوده و با توجه به ساختار آن استفاده از کاغذهای نازک و یا کم کیفیت باعث گیر کاغذ می شود. همچنین مشکل ریست دستگاه هست که پس از مدتی که دستگاه کار می کند نیاز به ریست دارد. اگر نمی دانید ریست چیست و چرا پرینترهای سامسونگ نیاز به ریست دارند می توانید اینجا را کلیک کنید.

مشخصات فنی پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN

  • ابعاد 410 × 388 × 295ميلي‌متر
  • وزن 9.7 کيلوگرم
  • تکنولوژي چاپ چاپ ليزري
  • کاربري 4 کاره (پرينت، اسکن، کپي، فکس)
  • سايز چاپ A4
  • سايز کاغذ قابل استفاده Lega, A4, A5, Letter, Executive, B5, Envelope C5, B5, DL
  • ظرفيت سيني کاغذ 100 برگ
  • قابليت تغذيه خودکار ADF
  • ظرفيت ADF 40 برگ
  • نوع چاپ تک رنگ
  • سرعت چاپ سياه و سفيد 24 صفحه در دقیقه
  • رزولوشن چاپ(dpi) 1200 × 1200dpi
  • حافظه پرينتر 64 مگابايت
  • پردازنده 433MHz
  • توان کار ماهانه 1500
  • زبان چاپ SPL
  • نوع اسکنر TWAIN Standard, WIA Standard
  • رزولوشن اپتيکال اسکنر 1200 × 1200
  • رزولوشن ديجيتال اسکنر 4800 × 4800
  • کيفيت يا عمق اسکن رنگي 24 بیت
  • سرعت کپي سياه و سفيد تا 24 صفحه در دقیقه
  • بزرگنمايي کپي 25 تا 400
  • حداکثر تعداد کپي Multi Copy از 1 برگ تا 99 برگ
  • رزولوشن فکس 300 × 300
  • حافظه فکس 500 برگ
  • نوع کارتريج يا تونر MLT-D101
  • کارکرد کارتريج مشکي برای چاپ سیاه و سفید 1500 برگ متن
  • صفحه نمايش LCD
  • نوع پورت ارتباط به کامپيوتر پورت USB 2.0، پورت Ethernet

سرویس ، نگهداری و رفع اشکال

موارد زیر بصورت کلی بوده و در مورد اکثر پرینترها می توانید به کار ببرید. بدیهی است که رعایت موارد زیر باعث طول عمر پرینتر شما و کاهش هزینه های شما خواهد شد.

پرینتر خود را روی یک سطح صاف نصب کنید، چنانچه پرینتر شما سینی کاغذ مجزایی دارد که می توان آن را خارج کرد این مورد بسیار اهمیت دارد که سطح زیرین پرینتر شما صاف باشد.

محل نصب پرینتر در معرض نور آفتاب نباشد، همچنین از وسایل سرمایشی و گرمایشی فاصله داشته باشد.

در صورتی که در محل کار از دستگاه استفاده می کنید حتما یک کاور پارچه ای یا پلاستیکی تهیه کنید و مواقعی که از دستگاه استفاده نمی کنید روی آن را بپوشانید.

از کاغذهای مرغوب و با گرماژ استاندارد پرینتر استفاده نمایید. همچنین سعی کنید از کاغذهای نو استفاده کرده و کاغذهای تاشده ، چروک و پاره و یا مرطوب را وارد دستگاه نکنید.

گیر کردن کاغذ داخل پرینترها یک مشکل شایع و پیش بینی شده است و به همین دلیل برای خارج کردن کاغذ گیر کرده داخل دستگاه مواردی پیش بینی شده است. برای این کار همه حواستان را جمع کنید تا کاغذ پاره نشود و بطور کامل خارج شود، برای این منظور ابتدا دستگاه را خاموش نموده و سینی کاغذ را خارج نمایید (در مواردی که سینی کاغذ قابل خارج کردن هست) پس از آن کارتریج را خارج نموده و شاید دستگاه شما یک درب در قسمت پشت داشته باشد که می توانید ان را باز نمایید. همچنین اهرم های سبزرنگی که در مسیر عبور کاغذ قرار دارند به شما کمک می کنند که کاغذ را راحت تر ازدستگاه خارج نمایید.

هر از چندگاهی پرینتر خود را تمیز کنید

دقت کنید روی کاغذهای داخل سینی کاغذ شیئ خارجی وجود نداشته باشد.

اگر حجم چاپ زیادی دارید بطور مداوم از پرینتر کار نکشید و بعد از هر ۱۵۰ یا ۲۰۰ برگ استراحت کوچکی به پرینتر بدهید تا حرارت زیاد ایجاد شده به دستگاه صدمه ای نزند.

دانلود درایور پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN

پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN یکی از محصولات شرکت سامسونگ می باشد که علاوه بر قابلیت های پرینت ، اسکن و کپی امکان ارسال و دریافت فکس را هم به شما ارایه می دهد. این پرینتر همچنین مجهز به گوشی بوده و شما را از اتصال گوشی تلفن مجزا به دستگاه پرینتر بی نیاز می کند.

در ادامه می توانید درایور یا برنامه راه انداز این دستگاه پرینتر را دانلود کرده و اطلاعات کامل تری در مورد این دستگاه کسب کنید.

دانلود درایور پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN

برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود درایور

 

4/5 - (21 امتیاز)

26 نظر در “دانلود درایور پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN”

  1. سلام وقت بخیر
    برای اینکه اسکنر پرینتر را فعال کنیم بایستی درایور اسکنر را جداگانه نصب کنیم؟ اگر نه لطفا بگید که چطور میشود اسکنر را فعال کرد که بتوان از روی خود پرینتر اسکن بگیریم. ممنون

    1. سلام و وقتتون بخیر.
      این درایور علاوه بر پرینتر ، اسکنر دستگاه را نیز نصب می کند. وارد کنترل پنل کامپیوتر شوید و بخش Devices and Printers را باز کنید. لیست پرینترهای نصب شده را مشاهده می کنید. روی آیکون پرینتر راست کلیک نمایید و گزینه Start Scan را بزنید.

  2. مهدی ملک ثابت

    با سلام
    دارای یک دستگاه پرینتر چهار کاره scx-4655HN هستم از رمانی که ویندوز 10 نصب کرده ام برای نصب با سی دی آن، پیام Blocked می دهد درایورهای موجود در سایت هم استفاده کردم برای نصب کمکی نکرد ازنمایندگی سامسونگ در یزد درخواست یاری نمودم به راحتی افاضه فرمودند: ویندوز سون نصب کن! ( از کرامات شیخ ما این است / شیره را خورد و گفت شیرین است) لطفا راهنمایی فرمایید چه باید بکنم
    با سپاس فراوان : مهدی ملک ثابت

    1. سلام مهدی عزیز،
      نسخه درایور قابل نصب و تست شده روی ویندوز 10 رو بزودی روی سایت قرار میدیم و بهتون خبر میدیم.

  3. با سلام و خسته نباشید
    طریقه نصب اسکنر و روش اسکن گرفتن با پرینتر سامسونگ مدل SCX-4655HN لطف کنید کامل شرح دهید. سپاس

  4. محمد پناهی

    سلام. من چند سالی میشه از این مدل SCX-4655HN استفاده میکنم و ازش راضی بودم اما الان متاسفانه به مشکل برخوردم گمونم کلا دستگاه قاطی کرده. اوایل چندبار خاموش روشن میکردم ok میشد اما الان دیگه نمیشه. روشن میکنی فقط اسکن و کپیش کارمیکنه نه پرینت میگیره و نه هم فکس و تلفنش کار میکنه اگه مشکل از کابلش باشه خب چرا فکس و گوشیش جواب نمیده. ویندوزم چندین ساله که ده است و مشکلی با همخوانی پرینتر و لبتابم نداشتم. اگه باید ریست بشه لطفا طریقشم بگید چون هرچه چرخیدم نتونستم چیزی پیدا کنم و یا اگه مشکل از جایی دیگه هست ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر.

    1. سلام جناب پناهی عزیز،
      پرینتر سامسونگ 4655 دستگاه هوشمندی بوده و در صورتی که دستور چاپ را دریافت کند و نتواند عمل چاپ را انجام دهد مشکل را از طریق صفحه نمایش و چراغ های روی پنل به کاربر نشان می دهد. لطفا به روی صفحه نمایش دستگاه توجه کنید و پیغام های داده شده را به همراه وضعیت چراغ های دستگاه (رنگ آن) ذکر نمایید تا راه حل آن خدمت شما ارایه شود. موفق باشید.

      1. محمد پناهی

        ممنون . اسم دکتر شنید خوب شد . فعلا باهاش کار میکنم مجدد به مشکل برخوردم این مواردی که گفتید رو چک میکنم و شمارو در جریان میذارم. با تشکر از شما که وقت میذارید خدا بهتون خیر بده خسته نباشید.

    1. سلام مجدد جناب پناهی عزیز،
      ویروسی شدن حافظه پرینتر امکان پذیر است هرچند که این موضوع بسیار نادر است. معمولا این کار توسط بدافزارهایی انجام می شود که توسط هکرها طراحی می شوند و می توانند نسخه های دستکاری شده فریمورها را روی برخی مدل پرینترها اعمال کنند. این نسخه های تغییر یافته می توانند رفتار پرینترها را تغییر دهند.

  5. محمد پناهی

    با سلام و عرض احترام . میبخشید که مجدّد مزاحم شدم . متاسفانه دستگاهم دیگه پرینت نگرفت. چندتا کابل جدید امتحان کردم و بارها خاموش و روشن کردم. البته دراورش رو هم دو سه مرتبه حذف و مجدد از روی سیدی خودش نصب کردم حتی ویندوزم به خاطرش عوض کردم اما افاقه نکرد. لبتاب ، دستگاه رو در قسمت Control Panel\Devices and Printers شناسایی میکنه و اسکنر و کپی و فکس فعاله و مشکلی در کارکرد ندارند اما پرینت نمیگیره یعنی دستور گویا به پرینتر نمیرسه و هرچندتا دستور پرینت که از لبتاب در ورد یا … بهش میدم عمل نمیکنه و اصلا روی صفحه نمایشگرش هیچ تغییری دیده نمیشه و هیچ اروری هم نشون نمیده و همه چی طبیعیه. مشخصه که اصلاً دستور بهش نمیرسه. چراغش سبز هست و مشکلی در شناسایی برگه نداره. یکی از دوستان دستگاه زده میگه اتصال قسمت پرینت گرفتنش مقداری ضعیفه و باید پورت usb دستگاه تعویض بشه و اگر مجدد دستور پرینت رو نگیره باید از کابل شبکه بعنوان رابط استفاده کرد. شاید ربطی نداشته باشه اما از زمانی این مشکلات به وجود آمد که لبتابم با ویروس شوت کات ویروسی شد. البته یکی از اطرافیان هم دقیقا همین مدل رو داره و چندی قبل به همین مشکل برخورد و الان از کابل شبکه داره استفاده میکنه. ممنون میشم راهنمایی شما رو بدونم. با تشکر.

  6. محمد پناهی

    سلام و با عرض تشکر، پورت usb رو تعویض کردم درست شد مشکل ظاهرا از اون بوده. یک نکته ای هست که الان متوجهش شدم و متاسفانه قبلش امتحانش نکرده بودم که ببینم که آیا قضیه سر همین بوده یا نه و اون این هست که وقتی این مدل دستگاه رو بعد از مدتی خاموشی ، روشن میکنی باید صفحه اتومات بره روی کپی یعنی از سه چراغ آبی رنگ سمت راست بالا ، یکی باید روشن باشه و اگر فکس یا اسکن رو بزنی باید دستور جابجا بشه و عمل کنه و در این صورت هست که دستگاه به صورت کامل آماده بکار است اما اگر هنگام روشن کردن ، صفحه دستورگیری کپی ، فکس و یا اسکن روی صفحه نمایشگرش نباشه و به جای اون درخواست تنظیم تاریخ و ساعت داده باشه به هیچ عنوان پرینتر و کپی و فکس و اسکن کار نمیکنند و با وجود اتصال کابل رابط و ارسال دستور از سیستم باز هم دستگاه دستور رو اجرا نمیکنه مگر اینکه یا تاریخ و ساعت رو تنظیم کنید و یا اینکه کلید ok رو بدون هیچ کار اضافه دیگه ای بزنی و اون وقت هست که صفحه دستور کپی گرفتن و غیره فعال میشه و دستگاه آماده کار میشه. نمیدونم از من که همینجوری هست شاید این مسئله به درد دیگران هم بخوره. الحمدلله الان مشکلی نیست و فعلا که این هست اوضاع ما حالا ببینیم باز چه داستانی پیش بیاد.

  7. سلام وقت بخیر
    من دستگاه سامسونگ مدل SCX-4655HN رو دارم، ارور Firmware upgrade Wait Image روی نمایشگر نشان داده میشه. این ارور چه معنایی داره و مشکل رو چطور میشه حل کرد؟ دیروز هم این پیغام رو نمایشگر اومد اما با خاموش و روشن کردن دستگاه مشکل حل شده بود.

    1. سلام. بنظر میرسد پرینتر شما نیاز به ریست نرم افزاری داشته باشد. از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

  8. سلام من درایور را دانلود کردم اما از حالت rar خارج نمی شود و پیغام خطا می زند باید چه کاری انجام بدهم ممنون؟

    1. سلام کاربر عزیز، این فایل تست شده و مشکلی ندارد. لطفا از صحت عملکرد نرم افزار وین رر روی کامپیوتر خود اطمینان حاصل نمایید و مجددا اقدام به استخراج فایل نمایید.

  9. سلام من مشکلی که دارم پرینتر رو وصل کردم ولی هنوز پرینتی انجام نمیده و من کلی بررسی کردم و نمیدونم مشکل از کجاست

    1. سلام در صورتی که مشکل شما هنوز وجود دارد با شماره 09905642300 در ارتباط باشید. همتی نیا

  10. با سلام و خسته نباشید
    بنده این دستگاه رودارم هنگام اسکن از adf استفاده نمیکنه
    در کپی کاغذ رو از adf میکشه اما اسکن که بخوام بکنم کاغذ رو از adf نمیکشه
    ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر،
      در این مورد بایستی از قسمت تنظیمات اسکنر مشخص نمایید تا تغذیه سند از چه قسمتی انجام شود. معمولا قسمت Adf با عنوان feeder و قسمت روی شیشه با عنوان glass مشخص می شود.

  11. با سلام وقتتون بخیر
    موقع دریافت صورتحساب بانکی از طریق فکس توی دستگاه SCX-4655HN بجای دریافت ،گزینه ارسال فعال هست و نمیشه صورتحساب روگرفت. چه جوری میشه تنظیمات ش رو درست کرد. باتشکر

    1. سلام وقت بخیر،
      تنظیمات دریافت فکس معمولا سه حالت مختلف دارند. حالت اول تنها فکس بوده و فکس های دریافتی بصورت اتوماتیک دریافت می شوند. حالت دوم بصورتی است که بایستی گوشی را بردارید و دکمه استارت را بزنید تا روی حالت دریافت فکس برود. و در حالت سوم تنظیمات بصورتی است که بعد از تعداد چند بوق به حالت دریافت فکس می رود. در صورت اطمینان از درستی وصل بودن کابل تلفن تنظیمات دستگاه باید بررسی گردد. همچنین مطلب زیر را می توانید ببینید:
      https://fixhow.ir/fax-setup-in-samsung-scx-4521f/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
اسکرول به بالا
مشاوره و خرید پرینتر