ساخت خانه واقعی با پرینتر سه بعدی!

ساخت خانه واقعی با پرینتر سه بعدی!

متخصصان یک شرکت روسی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی توانستند یک خانه کوچک را درمدت ۲۴ ساعت و با قیمت بسیار پایین بسازند. فرآیند ساخت این خانه شامل چاپ سه‌بعدی بخش‌های مختلف آن و مونتاژ این قطعات در محل بنای آن است.

شرکت Apis Cotr برای ساخت این خانه‌ها از یک چاپگر سه‌بعدی قابل حمل استفاده می‌کند که توسط بنیان‌گذار آن طراحی و ساخته شده است. کل فرآیند چاپ قسمت‌های مختلف خانه ازجمله دیوارها، پارتیشن‌ها و سایر اجزای آن کمتر از یک روز به طول می‌انجامد و پس از تکمیل خانه، چاپگر با استفاده از یک جرثقیل برداشته شده و در پایان کار سقف خانه نصب می‌شود.

در انتهای کار نیز دیوارها و بخش‌های داخلی خانه نصب و در جای خود محکم می‌شوند.
تمام چاپگرهای سه‌بعدی که تاکنون ساخته شده‌اند، قابل حمل هستند، به عبارت دیگر ابعاد کوچکی دارند و توانایی چاپ سه بعدی اشیایی با حجم کوچک را دارند؛ اما برای چاپ سه‌بعدی دیوارها و اجزای یک خانه به یک چاپگر بزرگ نیاز است. به همین علت نیکیتا چن یون تای مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Apis Cotr چاپگری را در مقیاس صنعتی تولید کرد که قابلیت چاپ سه بعدی اجسام بزرگی مانند دیوارهای خانه را دارد.

هدف این شرکت تولید سریع، کارآمد و ارزان قیمت خانه‌هایی است که قابلیت سکونت را دارند و موجب تسهیل زندگی بسیاری از ساکنین زمین می‌شوند.
خانه‌هایی که با استفاده از این فناوری ساخته می‌شوند، ۱۷۵ سال عمر می‌کنند و هزینه ساخت آن‌ها تنها ۱۰.۱۳۴ دلار است.

چنانچه نظری در ارتباط با این مقاله با عنوان “ساخت خانه واقعی با پرینتر سه بعدی!” دارید از قسمت نظرات بیان نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
اسکرول به بالا
مشاوره و خرید پرینتر