خرید پرینتر دست دو | هر آنچه برای خرید چاپگر دست دوم باید بدانید

خرید پرینتر دست دو | هر آنچه برای خرید چاپگر دست دوم باید بدانید

خرید پرینتر دست دو – امروزه افراد زیادی برای تامین پرینتر مورد نیاز خود دنبال کالای دست دوم یا کارکرده هستند. با آمدن بیماری کرونا و بسته شدن مرزها قیمت بسیاری از کالاهای وارداتی افزایش یافت. در این میان پرینترها هم از این قائده مستثنی نبودند. افزایش قیمت پرینترها نیز بسیاری از افراد را برای خرید پرینتر دست دو ترغیب کرد.

اما آیا خرید یک پرینتر دست دو می تواند مقرون به صرفه باشد؟ آیا کیفیت یک پرینتر دست دو می تواند در حد یک پرینتر نو باشد؟ و مهمتر از آن آیا یک پرینتر دست دو می تواند به اندازه یک پرینتر نو عمر کند؟ چگونه و از کجا می توانیم یک چاپگر دست دو مناسب بخریم؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه ما باشید.

پرینترهای دست دو از کجا می آیند؟

پرینترهای دست دو در دو نوع داخل بازار ایران وجود دارند. پرینترهایی که داخل بازار ایران بصورت نو مصرف شده اند و بعد از مدتی کنارگذاشته شده اند و پرینترهای دست دو وارداتی که در هر دو حالت پرینتر استوک نیز نامیده می شوند.

پرینترهایی که داخل بازار ایران به حالت دست دو درآمده اند معمولا ایران کار نامیده می شوند و پرینترهای وارداتی با توجه به کشوری که از آنجا به ایران آمده اند با عنوان پرینتر استوک اروپا ، پرینتر استوک امارات یا هرجای دیگری نامیده می شوند.

معمولا شرکت ها و ادارات بعد از مدتی تصمیم به نوسازی سیستم ها و پرینترهایشان می گیرند. در این میان شرکت های طرف قرارداد با تامین کالاهای نو، دستگاه های کارکرده ادارات را دریافت می کنند. این کار ممکن است بصورت مزایده و مناقصه نیز انجام شود.

تفاوت پرینترهای استوک اروپا با پرینترهای ایران کار چیست؟

هر پرینتر یک عمر مفید دارد که معمولا بر اساس تعداد چاپ گرفته شده آن تعریف می شود. همچنین قطعات داخلی پرینتر مانند پرس رولر ، هات رولر ، فیلم فیوزینگ و یا سایر قطعات عمر مفیدی دارند. معمولا در کشورهای خارجی که ارتباط نزدیک تری با شرکت های تولید کننده دارند و از وضعیت مالی مناسب تری برخوردار هستند قبل از پایان این عمر مفید پرینترها نوسازی می شوند. ممکن است یک شرکت یا اداره با توجه به سیاست های خاص خود تمایل به استفاده از پرینترهای روز دنیا را داشته باشد ، نتیجه اینکه قبل از پایان عمر مفید دستگاه ، آن را جایگزین می کند.

اما از آنجایی که عمر مفید قطعات پرینترها یک عدد محاسباتی و تئوری می باشد، در عمل پرینترها فراتر از آن کارایی از خود نشان می دهند و در بازار مصرفی ایران مطابق تجربه ای که داریم تا زمانی که مشکلات پرینتر ظهور نکرده اند بازنشست نمی شوند. این قائده در مورد اکثریت پرینترها وجود دارد. در نتیجه بصورت کلی می توان گفت پرینترهای استوک اروپا یا پرینترهای دست دو وارداتی نسبت به پرینترهای دست دو بازار ایران کم کارتر بوده و مسلما دوام بیشتری خواهند داشت.

آیا خرید پرینتر نو نسبت به پرینتر دست دو بهتر نیست؟

طبق بررسی های انجام گرفته پیشنهاد فیکس هو برای تهیه پرینتر در وضعیت بازار فعلی قطعا پرینتر دست دو می باشد، البته این موضوع در حالتی مناسب شما می باشد که برای تامین مبلغ خرید یک پرینتر نو مشکل دارید. با بررسی میزان و نوع فروش پرینترها در وبسایت های مختلفی که در کار فروش هستند به وضوح مشخص می شود پرینترهای پرفروش که تقاضای زیادی دارند به دلیل کاهش موجودی در بازار رشد قیمت زیادی داشته اند. به طور مثال یک پرینتر خانگی تک کاره لیزری سیاه و سفید مانند پرینتر اچ پی P1102 در زمان نگارش این مقاله میانگین قیمتی حدود 5 میلیون و پانصد هزارتومان دارد که برای یک کاربر خانگی قیمت بسیار بالایی است. ارزش واقعی این پرینتر زیر دو میلیون تومان است. با این وجود با عنایت به تمکن مالی برخی کاربرانی که تمایل به تهیه پرینتر نو دارند این پرینتر هنوز هم جزو پرفروش ترین هاست.

اما در صورتی که تمایل به صرفه جویی مالی دارید ما اعتقاد داریم که می توانید با حدود نصف هزینه خرید این پرینتر ، پرینتری با کارایی بالاتر تهیه کنید، یک پرینتر دست دو اما با کارکردی بالاتر! ممکن است در نگاه اول این حرف ما منقطقی به نظر نرسد اما حوصله به خرج دهید و دلایل آن را هم بخوانید.

چرا خرید پرینتر دست دو بهتر است؟

تا دو دهه قبل شرکت های تولید کننده پرینتر تمرکز سودآوری آنها تنها روی پرینتر بود. تولید پرینترهای بادوام و با کیفیت ساخت عالی جزو اولویت های اصلی شان بود. اما به مرور و با گذشت زمان متوجه این موضوع شدند که یک پرینتر با کیفیت ساخت عالی که می تواند چندین سال کار کند در طی زمان فروش آنها را کاهش می دهد. کاربران کارتریج اولیه دستگاه را بارها و بارها شارژ می کردند و مجددا استفاده می کردند، این کار باعث کاهش فروش کارتریج ها ، قطعات مصرفی و خود پرینتر شده بود.

پرینترهایی که امروزه تولید می شوند ویژگی های خاصی دارند، شرکت ها وسواس خاصی به خرج می دهند که قطعات پرینتر طوری ساخته شود که بعد از کارکرد عمر مفیدشان دیگر قابل مصرف نباشد یا مدت زیادی کار نکند. کارتریج پرینترها یا همان مخزن جوهر را طوری طراحی می کنند که بعد از اتمام رنگ قابل شارژ نباشد. در مورد پرینترهای سامسونگ شاید تجربه کرده باشید که بعد از چاپ تعداد حدود 1000 یا 2000 برگ پرینتر از کار می افتد و راه حل این است که یک کارتریج نو تهیه کنید، هرچند هکرها بیکار نبوده اند و برنامه های ریست پرینتر را ایجاد کرده اند.

خلاصه مطلب اینکه یک شرکت تولید کننده پرینتر بیشتر از سود حاصل از پرینتر ، روی فروش مواد مصرفی ، کارتریج و قطعات پرینتر حساب باز می کند و در این راستا ویژگی های گفته شده را در تولیدات جدیدشان اعمال می کنند.

پرینترهای دست دو داخل بازار اکثرا مربوط به تولیدات قبلی شرکت ها هستند و دوام و استحکام آنها نسبت به تولیدات جدید بالاتر است. اینجاست که ما معتقدیم که خرید یک پرینتر دست دو مناسب می تواند نسبت به یک پرینتر نو نامناسب کارایی بالاتری داشته باشد.

یک پرینتر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چه مدل پرینتری بخرم؟

پرینترها در مدل های گوناگونی وجود دارند. برخی تک کاره هستند و تنها می توانید با آن پرینت بگیرید و برخی مدل ها سه کاره یا چهار کاره هستند. این مدل ها علاوه بر کار پرینت ، قابلیت کپی گرفتن و اسکن کردن اسناد و یا فکس کردن آن را هم دارند.

برخی مدل ها وایرلس بوده و در برخی مدل ها پورت شبکه وجود دارد و مناسب محیط هایی است که می خواهید آن را به چند کامپیوتر متصل کنید.

پرینترها همچنین ممکن است رنگی باشند و یا تک رنگ یا سیاه و سفید. ویژگی دیگری که پرینترها را متمایز می کند تکنولوژی چاپ آن است، پرینترها در انواع مختلف لیزری ، حرارتی ، جوهرافشان و … وجود دارند که هرکدام برای نیازها متفاوتی ساخته شده اند.

این کاملا به نیاز شما بستگی دارد. اینکه استفاده شما خانگی است یا در یک محیط اداری یا دفتری با کارکرد زیاد، تعداد چاپی که در هفته یا در ماه نیاز دارید بگیرید. نیاز به قابلیت های کپی ، اسکن ، فکس و همینطور رنگی یا سیاه و سفید بودن ، همه و همه ویژگی هایی هستند که ممکن است باعث سردرگمی شما در خرید پرینتر شوند.

قابل شارژ بودن کارتریج آن ، موجود بودن مواد مصرفی ، قطعات و تعمیرکاران آن موضوعاتی هستند که توصیه می کنیم در این خصوص مشاوره بگیرید.

آیا فیکس هو برای خرید پرینتر دست دو مشاوره می دهد؟ آیا امکان خرید از فیکس هو وجود دارد؟

بله، کارشناس فنی ما برای ارایه مشاوره رایگان برای خرید پرینتر دست دو در خدمت شماست. در صورتی که پرینتری مناسب نیاز شما سراغ داشته باشیم می توانیم آن را تهیه و ارسال کنیم.

شماره تلفن جهت مشاوره خرید پرینتر دست دو

واتساپ – تلگرام – تماس تلفنی

09905642300

مهندس همتی نیا

لطفا در غیر از ساعت 8 صبح تا 8 شب از واتساپ یا تلگرام استفاده نمایید.

چاپگر دست دوم را از کجا بخریم؟

همانگونه که گفتیم در صورتی که پرینتری مطابق نیازهای شما موجود داشته باشیم می توانید از ما تهیه نمایید. در این صورت از امتیاز مشاوره های نصب ، رفع اشکال و خدمات بعدی پرینتر هم بهره مند خواهید شد. در غیر اینصورت همانگونه که در قسمت بعدی گفته می شود توصیه می کنیم از مراکزی پرینتر دست دو تهیه کنید که علاوه بر فروش پرینتر امور خدمات و تعمیرات آن را نیز انجام می دهند.

چگونه وضعیت سلامت یک پرینتر دست دو را ارزیابی کنیم؟

یک پرینتر دست دوم خوب چگونه باید باشد؟ از کجا مطمئن شویم که یک پرینتر دست دو کارکرد خوبی دارد و قبلا چقدر کار کرده است. آیا ظاهر تمیز یک پرینتر نشان دهنده کیفیت مناسب آن است؟

اینها سوالات مهمی هستند که احتمالا هنگام خرید پرینتر دست دو با آن مواجه خواهید شد. اما نگران نباشید برای هرکدام پاسخی وجود دارد.

در صورتی که تمایل داشته باشید پرینتر مورد نظرتان را از ما تهیه کنید همه تست ها و بررسی ها را انجام می دهیم. پرینتر سرویس شده و آماده استفاده برای شما ارسال می شود. اما در صورتی که تصمیم گرفتید از یک فروشگاه متفرقه اقدام به تهیه پرینتر دست دو نمایید نکات زیر را حتما مد نظر قرار دهید.

نکته اول: سعی کنید از مرکزی پرینتر دست دو را تهیه کنید که علاوه بر فروش پرینتر دست دو کار خدمات و تعمیرات آن را نیز انجام می دهد. تعمیرکاران خبره معمولا بابت تعمیر و سرویس دستگاه ممکن است چاپ زدن تعداد خاصی برگ را برایتان تضمین و گارانتی کنند.

نکته دوم: هنگام خریدن پرینتر دقت کنید پرینتر سروصدای زیادی نداشته باشد، برخی پرینترها صداهایی که کارکرد زیاد دارند ممکن است هنگام کار صداهای ناهنجار داشته باشند. البته برخی پرینترها صدایی بلندتر ممکن است داشته باشند. درواقع هرچه پرینتر با صدای نرم تری کار کند بهتر است.

نکته سوم: در مورد پرینترهای چندکاره سعی کنید قسمت های مختلف مانند اسکن ، کپی و پرینت را تست کنید. ممکن است یک پرینتر سه کاره یا چهارکاره بطور عالی پرینت بگیرد اما در قسمت فتوکپی آن مشکلی وجود داشته باشد.

نکته چهارم: تنها به چاپ یک برگ اکتفا نکنید. حداقل 10 برگ با دستگاه پرینت بگیرید تا مطمئن شوید پرینتر مشکل گیرکاغذ یا اینکه چند برگ باهم بکشد را ندارد.

نکته پنجم: کنتور دستگاه را چک کنید. پرینترها معمولا کنتور دارند. این کنتور از طریق  کدها ، منوهای مخفی و یا بصورت نرم افزاری قابل چاپ هستند. می توانید تعداد برگ پرینت شده ، تعداد کپی، فکس و اسکن گرفته شده را مشاهده کنید. حتی می توانید تعداد دفعات تعویض کارتریج و یا تعداد دفعاتی که کاغذ درون دستگاه گیر کرده است را هم مشاهده نمایید. البته این آمار ممکن است در مورد همه دستگاه ها وجود نداشته باشد.

لطفا تجربه یا نظرات خود را در قسمت نظرات پایین همین مطلب بیان کنید.

4.6/5 - (13 امتیاز)

4 نظر در “خرید پرینتر دست دو | هر آنچه برای خرید چاپگر دست دوم باید بدانید”

  1. سلام، خیلی عالی بود، من دو فرزند دانش آموز دارم، برایم چه مدل پرینتری پیشنهاد می کنید؟

      1. سلام گوشی جواب نمیده من هم عجله دارم پرینتر مشتری رو می خوام ریست کنم ممنون میشم اگه لطف کنید

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
اسکرول به بالا
مشاوره و خرید پرینتر