درایور پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 برای ویندوز 10 ، 8.1 و 7

درایور پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 برای ویندوز 10 ، 8.1 و 7

درایور پرینتر سامسونگ

معرفی مختصر پرینتر سامسونگ مدل ML-2160

پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 زمانی به عنوان ارزان ترین پرینتر شرکت سامسونگ شناخته می شد، البته در حال حاضر این عنوان احتمالا در اختیار پرینتر دیگری باشد. پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 در ابتدای ورود به بازار به عنوان یک پرینتر سبک ، کوچک و جمع و جور و ارزان قیمت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این پرینتر از کارتریج شماره 101 استفاده می کند که البته برای تعمیرکاران و شارژ کاران به عنوان کابوسی مطرح بود! کارتریج روی دستگاه که با عنوان کارتریج اولیه یا استارتر شناخته می شود قسمت های آن با پرس های پلاستیکی به هم متصل شده است. بر خلاف کارتریج های دیگر که قطعات آن به همدیگر پیچ شده اند.

فرد تعمیرکار جهت شارژ این نوع کارتریج ناگزیر است پرس های آن را بشکند و معمولا بعد از دو یا سه بار شارژ کردن کارتریج آن کیفیت بسیار پایینی تحویل می دهد.

در ابتدای ورود به بازار قیمت کارتریج آن تقریبا هم قیمت خود پرینتر بود! خب البته کیفیت کارتریج فابریک با کارتریج استارتر روی دستگاه بسیار متفاوت است.

به هر حال خارج از بحث مشخصات فنی این دستگاه برای مصارف کوچک قابل استفاده است و اگر روزانه پرینت زیادی می گیرید به هیچ عنوان استفاده از آن توصیه نمی شود.

در مورد شارژ کارتریج این مدل پرینتر به زودی در پست جداگانه ای توضیحاتی ارایه خواهیم داد.

مشخصات فنی پرینتر سامسونگ مدل ML-2160

  • ابعاد 178 × 215 × 331ميلي‌متر
  • وزن 4 کيلوگرم
  • تکنولوژي چاپ چاپ ليزري
  • کاربري تک کاره
  • سايز چاپ A4
  • ظرفيت سيني کاغذ 150 برگ
  • نوع چاپ تک رنگ
  • سرعت چاپ سياه و سفيد تا 20 صفحه در دقیقه در سایز A4 و تا 21 صفحه در دقیقه در سایز Letter
  • رزولوشن چاپ(dpi) 1200x1200dpi
  • حافظه پرينتر 8 مگابايت
  • پردازنده 300 مگاهرتز
  • توان کار ماهانه 10,000
  • زبان چاپ SPL – SAMSUNG Printer Language
  • کارکرد کارتريج مشکي برای چاپ 1500 برگ متن
  • نوع صفحه نمايش (LED (Toner, Status
  • نوع پورت ارتباط به کامپيوتر پورت USB 2.0

سرویس و نگهداری پرینتر سامسونگ مدل ML-2160

موارد زیر بصورت کلی بوده و در مورد اکثر پرینترها می توانید به کار ببرید. بدیهی است که رعایت موارد زیر باعث طول عمر پرینتر شما و کاهش هزینه های شما خواهد شد.

پرینتر خود را روی یک سطح صاف نصب کنید، چنانچه پرینتر شما سینی کاغذ مجزایی دارد که می توان آن را خارج کرد این مورد بسیار اهمیت دارد که سطح زیرین پرینتر شما صاف باشد.

محل نصب پرینتر در معرض نور آفتاب نباشد، همچنین از وسایل سرمایشی و گرمایشی فاصله داشته باشد.

در صورتی که در محل کار از دستگاه استفاده می کنید حتما یک کاور پارچه ای یا پلاستیکی تهیه کنید و مواقعی که از دستگاه استفاده نمی کنید روی آن را بپوشانید.

از کاغذهای مرغوب و با گرماژ استاندارد پرینتر استفاده نمایید. همچنین سعی کنید از کاغذهای نو استفاده کرده و کاغذهای تاشده ، چروک و پاره و یا مرطوب را وارد دستگاه نکنید.

گیر کردن کاغذ داخل پرینترها یک مشکل شایع و پیش بینی شده است و به همین دلیل برای خارج کردن کاغذ گیر کرده داخل دستگاه مواردی پیش بینی شده است. برای این کار همه حواستان را جمع کنید تا کاغذ پاره نشود و بطور کامل خارج شود، برای این منظور ابتدا دستگاه را خاموش نموده و سینی کاغذ را خارج نمایید (در مواردی که سینی کاغذ قابل خارج کردن هست) پس از آن کارتریج را خارج نموده و شاید دستگاه شما یک درب در قسمت پشت داشته باشد که می توانید ان را باز نمایید. همچنین اهرم های سبزرنگی که در مسیر عبور کاغذ قرار دارند به شما کمک می کنند که کاغذ را راحت تر ازدستگاه خارج نمایید.

هر از چندگاهی پرینتر خود را تمیز کنید

دقت کنید روی کاغذهای داخل سینی کاغذ شیئ خارجی وجود نداشته باشد.

اگر حجم چاپ زیادی دارید بطور مداوم از پرینتر کار نکشید و بعد از هر ۱۵۰ یا ۲۰۰ برگ استراحت کوچکی به پرینتر بدهید تا حرارت زیاد ایجاد شده به دستگاه صدمه ای نزند.

پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 یک پرینتر خانگی تک کاره کوچک و جمع و جور می باشد. در صورتی که دنبال درایور پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 هستید می توانید از لینک زیر آن را دانلود نمایید.

 

عنوان: درایور پرینتر سامسونگ مدل  ML-2160

ویندوز: Win XP/2003/2008/2012/Vista/Win 7/Win 8/Win 8.1/Win 10

نسخه: 32 و 64 بیتی

ورژن: V3.13.12.02:34

لینک دانلود

 

3.6/5 - (36 امتیاز)

29 نظر در “درایور پرینتر سامسونگ مدل ML-2160 برای ویندوز 10 ، 8.1 و 7”

  1. ممنونم از سایت خوبتون
    کارم رو خیلی راه انداخت
    ان شاءالله که به کارتون ادامه بدید و تا اخرش باشید

    1. سلام کاربر عزیز،
      این پیام نشان دهنده نصب نادرست کارتریج می باشد. در صورت اطمینان از نصب صحیح کارتریج و در صورتی که قبلا پرینتر شما ریست شده است کارتریج را خارج کرده و روی چیپست یا همان قطعه الکترونیکی روی کارتریج را با چسب نواری بپوشانید.
      موفق باشید.

    1. سلام. فایل مورد نظر تست شده است. دقت کنید هنگامی که میخواهید فایل را از حالت فشرده خارج کنید نام فولدر محتوی فایل بصورت فارسی نباشد.

    1. سلام کاربر عزیز، بهتر بود متن خطا رو میگفتید. در عین حال با یک کابل دیگر تست کنید. این درایور بدون مشکل بوده و تست شده است. موفق باشید.

    1. سلام کاربر عزیز، با استفاده از نرم افزار Winrar این کار را انجام دهید. با یک جستجوی ساده به راحتی می توانید آن را بیابید. موفق باشید.

    1. سلام کاربر عزیز، دستگاه شما نیاز به ریست دارد، بایستی از وب سایتهای فروش فایل ریست، فریمور دستگاه را خریداری کرده و اقدام به ریست پرینترتان نمایید. موفق باشید.

    1. درود کاربر گرامی،
      در صورتی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید به قسمت کنترل پنل رفته و وارد بخش Devices and Printers شوید. در صورتی که بیش از یک نوع درایور پرینتر 1660 مشاهده می کنید یک بار پرینتر را خاموش و روشن نمایید بایستی یکی از درایور ها به شکل کم رنگ و پر رنگ درآید. دیگری را حذف نمایید. ضمنا اگر علامت هشداری روی درایور پرینتر مشاهده می کنید روی آن راست کلیک نموده و گزینه Troubleshoot را بزنید و مراحل را ادامه دهید تا مشکل برطرف شود.
      مورد بعدی اینکه ممکن است پرینتر شما در حالت Pause Printing قرار داشته باشد. مجددا وارد کنترل پنل و بخش پرینترها شوید روی آیکون درایور پرینتر راست کلیک نموده و گزینه See What’s printing را بزنید. در پنجره باز شده وارد منوی Printerشوید و در صورتی که کنار گزینه Pause Printing تیک زده است آن را بردارید.
      بایستی مشکل شما حل شود. در غیر اینصورت مجددا با جزئیات بیشتری از ما راهنمایی بخواهید. موفق باشید.

  2. سلام درایور رو دانلود کردم و میزنم روش باز نمیشه .با open withهر چی میزنم باز نمیشه؟راهنمایی لطفا

    1. سلام کاربر عزیز، فایل های درایور موجود در سایت به شکل فشرده و با پسوند RAR هستند که برای استفاده از آن نیاز است روی کامپیوتر شما نرم افزار WinRar نصب باشد.

  3. سلام من این پرینتر رو تازه گرفتم البته دست دوم بود ولی خیلی کم استفاده شده بعد از ۲۸ صفحه پرینت که درست پرینت گرفت شروع کرد به پرینت صفحه ی تکراری نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر، این مدل پرینتر با توجه به کارتریج ضعیف آن برای مصارف کم توصیه می شود. لطفا منظورتون رو دقیق تر بفرمایید از پرینت صفحه تکراری.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
اسکرول به بالا
مشاوره و خرید پرینتر